Mer om mig

Här kommer en lite längre presentation av mig, för er som är intresserade!
 
Jag är årskull 1994 så jag är 23 år gammal och bor på Eriksberg i Göteborg tillsammans med min sambo Anders. Jag pluggar sista året på tandsköterskeprogrammet, jobbar extra i klädbutiken Svea och mina allra största intressen är löpning, hälsa och matlagning och jag är ett stort fan av vardagsmotion. 
 
Jag har under min uppväxt lagt all min tid på ridsport och hästar. Jag började rida när jag var nio år, fick min första ponny något år efter och sedan la jag hela min uppväxt på ponnytävlingar, i stallet och med att drömma om hur jag vann EM, VM och OS. Jag var eld-och-lågor, satsade helhjärtat på ridsporten, gick mina tre gymnasieår på ett ridsportsgymnasium och la all många timmar varje dag tid i stallet. 
Men, saker och ting förändras. Intresset finns fortfarande kvar men när jag skildes från min självfrände i ponnyformat, som hade funnits vid min sida i åtta år, tappade jag helt lusten. Det var inte roligt utan Flinta vid min sida och då valde jag att ta en paus från ridningen.
 
Eftersom jag alltid har varit aktiv, lagt många timmar dagligen på motion och alltid rört mig mycket behövde jag få utlopp för energin på annat vis. Där kom löpningen in i mitt liv. Jag började springa så smått och sakta men säkert föll ett intresse in. Jag är ingen elitlöpare, ingen snabblöpare, ingen någonting-löpare. Jag är en löpare. Punkt slut! Jag älskar att sticka ut på en runda varesig det är fem km eller 20 km, andas frisk luft och rensa hjärnan men jag gör det för glädjen, hälsan och känslan det ger mig. Jag är helt enkelt en glad amatör som blivit löpar-frälst! 
 
Även om jag i första hand skriver för min skull så hoppas jag att jag kanske kan motivera och inspirera någon glad själ där ute att sticka ut på en löprunda eller ta cykeln till jobbet eller affären några dagar i veckan. 
 
Annars, kul information om mig:
- Jag är en riktig kunskapsfantast som tar formen av en tvättsvamp om jag träffar någon som kan mer än mig och jag älskar allt som heter dokumentär, bok och poddcast. Jag "snöar" ofta in på saker, vanligen andra världskriget, löpning och tandrelaterade frågor som jag i timmar kan sitta och läsa om. 
- Jag är en pedant av värsta slag. 
- Jag är en s.k HSP d.v.s highly sensitiv person. 
 
Jag hoppas ni kommer tycka det är roligt att följa mig här, välkomna! 
 
 

Kommentera här: